Despre Cartierul Drumul Taberei
Cartierul Drumul Taberei este situat in partea de sud-vest a Bucurestiului. Drumul Taberei face parte din sectorul 6 al Capitalei, si se invecineaza la nord cu Cartierul Militari, la sud cu Cartierul Rahova, la est cu Soseaua de Centura si la vest cu cartierul 13 Septembrie si intersectia Razoare. . Principalele artere rutiere sunt bulevardul Drumul Taberei, care da si numele cartierului, Timisoara, Brasov, Sibiu, 1 Mai (fost Compozitorilor), Valea Oltului, si, desi poate fi considerat cartier separat, Bulevardul Ghencea.
Drumul Taberei este unul dintre cele mai „verzi” cartiere din Bucuresti. Strazile sunt largi, aerisite, cu spatii verzi aproape in fata fiecarui bloc de locuinte. De asemenea exista si cateva parcuri. Cel mai mare dintre acestea este parcul Drumul Taberei, cunoscut mai ales cu denumirea Moghioros, care se intinde pe o suprafata de 30 de hectare. Acolo exista un mic lac artificial, precum si un strand public.
In Drumul Taberei exista, pe timpul iernii, un patinoar artificial, chiar vizavi de parcul Moghioros. Mall-urile Plaza Romania si Cotroceni Park reprezinta doua puncte de interes care merita notate. Poate fi adaugat si supermarketul Billa, precum si cateva centre de mobila. Alte avanataje ale cartierului Drumul Taberei sunt complexul sportiv Steaua, cea mai mare baza sportiva din Bucuresti ca suprafata la ora actuala, numeroasele terase si restaurante.
In prezent, Drumul Taberei este foarte bine deservit de transportul de suprafata, reteaua de transport RATB fiind foarte bine pusa la punct. Drumul Taberei beneficiaza de lina de metrou usor 41, si multe alte linii de tramvai, autobuze si troleibuze care fac legatura cu restul orasului.
Merita mentionat si faptul ca au inceput lucrarile la noua magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor, cu 10 statii: Academia Militara, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Brancusi, Raul Doamnei si Ghencea. Numarul mare de staţii este inspirat din arhitectura reţelelor de metrou din Occident, iar amplasarea acestora în anumite puncte cheie va duce la un flux constant de calatori în fiecare staţie, fara "varfuri" care ar putea întarzia garnitura. Primii calatori ai magistralei M5 vor circula în 2015.